Main Menu

Marketingowy outsourcing – pozycjonowanie od zaraz

Outsourcing – według definicji słownikowej – to wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom. Innymi słowy, polega on na przekazywaniu zadań, funkcji, procesów i projektów do realizacji firmie zewnętrznej. Przed współpracą należy sprawdzić, czy jest on wiarygodny, czy ma dobre opinie i czy potrafi zrealizować wydzielone zadania na najwyższym poziomie. Firmy wybiera się według ich kompetencji i cech – w jakiej dziedzinie są wyspecjalizowane.

Outsourcing – gdzie jest stosowany?

Różne obszary są obejmowane przez outsourcing. Pozycjonowanie jest jednym z nich. Ogólnie obszarami, w których najczęściej jest stosowana strategia podziału to informatyka, logistyka i operacje pomocnicze.

  • W zakresie informatyki prócz pozycjonowania innymi kompetencjami są rozwój aplikacji, przetwarzanie danych, konserwacje i naprawy sprzętów.
  • W zakresie operacji pomocniczych są m.in: konsulting, wsparcie klientów, obsługa poczty, rekrutacja, zakupy, marketing bezpośredni.
  • Z kolei w zakresie logistyki to: leasing, kontrola spedycji, pośrednictwo spedycyjne, zarządzanie i prowadzenie bazy pojazdów.

Jest też marketingowy outsourcing. Pozycjonowanie stron należy do jego działek, poza tym oferuje się usługi takie jak: tworzenie stron, linki sponsorowane w wyszukiwarkach internetowych, audyt stron internetowych pod względem dostępności dla wyszukiwarek, Keyword Research.

Jakie są zalety?

Jest kilka cech, które mogą rozszerzyć firmy stosujące outsourting. Pozycjonowanie umożliwia odnalezienie ich stron w otchłaniach internetu na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Poza tym następuje zwiększenie zysków, rozszerzenie działalności o dodatkowe profile oraz brak kosztów związanych z wprowadzeniem dodatkowych usług.

Outsourcing a zlecenie

Nazwy tej nie powinno się mylić ze zleceniem (wystawianym na przykład freelancerom). Dlaczego? Gdyż jest on działaniem długoterminowym, nie pojedynczym zadaniem do zrealizowania. Następuje więź, układ partnerski między współpracującymi firmami, gdzie nikt nie wygrywa. Liczy się kompromis.






Comments are Closed